Animoto. Flot film på fem minutter.

1. Velkommen til Animoto

Velkommen til kurset om Animoto på Børnetube.

2. Quick guide

Se hvordan du laver en film med Animoto, fra start til slut på 5 minutter.

3. Opret

Sådan opretter du et nyt projekt i Animoto.

4. Tilføj egne medier

Sådan tilføjer du billeder til din film.

5. Tilføj medier fra kanal

Se hvordan du henter billeder fra kanaler og ressourcekanaler til din film.

6. Tilføj film

Se hvordan du tilføjer filmklip fra Børnetube til din film.

7. Tekst

Sæt overskrifter og forklaringer ind i din film.

8. Vælg musik

Vælg musik til din film fra programmets store musiksamling.

9. Tema / Style

Vælg det rette udtryk til din film, ved at bruge det tema / style, som du ønsker.

10. Udgiv

Sådan udgiver du din færdige film til Børnetube.

11. Tekst på billeder

Se hvordan du kan lægge små tekster på dine billeder.

12. Videohastighed

Se hvordan du med funktionen videohastighed kan indstille hvor hurtigt dine klip skal skifte.

13. Dupliker

Har du billeder, film eller tekster, som du vil bruge flere gange, så er funktionen Duplikér smart at kende.

Inspirationsforløb

En tur på regnbuen

En tur på regnbuen

Regnbuer er noget alle børn kender og forundres over. At se en regnbue er en æstetisk og sanselig oplevelse som de fleste børn undres over og er optagede af. Hvornår kan man se en regnbue? Hvorfor har den altid den samme farvekombination? Kan man selv lave regnbuer?

læs mere
En mad med baktusser

En mad med baktusser

Med udgangspunkt i børnenes spørgsmål om noget, som ofte tages for givet undersøges det, hvad der egentlig sker, hvis vi ikke vasker hænder. De fleste børn ved godt at det skal man og mange ved nok også at det har noget at gøre med bakterier, men hvad det betyder mere konkret står måske lidt mere uklart.

læs mere
Det’ råddent

Det’ råddent

Forløbet har fokus på nedbrydning / forrådnelsesprocessen og giver også børnene mulighed for at tilføje og anvende mange nye ord i deres ordforråd. Ved at eksperimentere med naturligt forekommende fænomener, gør børnene de første erfaringer med naturvidenskabelige tænke- og analysemåder ved at foretage undersøgelser, udforske sammenhænge og anvende forskellige analoge og digitale redskaber til fastholdelse af erfaringer og oplevelser og til at søge ny viden

læs mere
Min livret

Min livret

Vi dykker ned i børnenes livretter, går op opdagelse i hvad de består af og hvordan de smager, og samler det hele til vores egen opskrift eller kogebog i Bookcreator.

læs mere
Motorik-skattejagt

Motorik-skattejagt

Vi arbejder med motorik og sprog og i dette forløb har vi fokus på de 18 grundbevægelser der er vigtige forudsætninger for børnenes motoriske udvikling

læs mere
Udvidet Kimsleg

Udvidet Kimsleg

I forløbet Udvidet kimsleg arbejder vi med de fem sanser, hvor vi undersøger forskellige madvarer ved både at undersøge hvordan maden smager, dufter, ser ud, om det har en lyd og hvordan det føles.

læs mere
Her bor jeg

Her bor jeg

I denne del af forløbet er der fokus på børnene selv og børnenes nære miljø. Forløbet giver mulighed for dels at arbejde med børnenes kendskab til lokalområdet, besøge hinandens bopæl og give et indblik i, hvordan børnene i gruppen bor – både hvad der er ens og forskelligt.

læs mere
De 4 årstider

De 4 årstider

I dette forløb arbejdes der med de 4 årstider, fokus er på at give børnene viden om de forskellige vejrfænomener de 4 årstider indeholder samt øget ordforråd.

læs mere
På opdagelse i kroppen

På opdagelse i kroppen

Ved at bruge Book Creator kan man sammen med børnene skabe en spændende interaktiv bog om kroppen fuld af nysgerrige spørgsmål og gode svar, forslag til aktiviteter og billeder og film af processen. Book Creators mange muligheder for at arbejde multimodalt, gør den oplagt til at arbejde med børns nysgerrighed og skabe ny viden om kroppen.

læs mere
Fokus på forskelligheder

Fokus på forskelligheder

Fokus på forskelligheder Social | SprogVelkommen til dette forløb med billedfortælling ud fra læreplanstemaet Sociale kompetencer med særligt fokus på forskelligheder.Velkommen til dette forløb med billedfortælling ud fra læreplanstemaet Sociale kompetencer med...

læs mere