Animoto. Flot film på fem minutter.

1. Velkommen til Animoto

Velkommen til kurset om Animoto på Børnetube.

2. Quick guide

Se hvordan du laver en film med Animoto, fra start til slut på 5 minutter.

3. Opret

Sådan opretter du et nyt projekt i Animoto.

4. Tilføj egne medier

Sådan tilføjer du billeder til din film.

5. Tilføj medier fra kanal

Se hvordan du henter billeder fra kanaler og ressourcekanaler til din film.

6. Tilføj film

Se hvordan du tilføjer filmklip fra Børnetube til din film.

7. Tekst

Sæt overskrifter og forklaringer ind i din film.

8. Vælg musik

Vælg musik til din film fra programmets store musiksamling.

9. Tema / Style

Vælg det rette udtryk til din film, ved at bruge det tema / style, som du ønsker.

10. Udgiv

Sådan udgiver du din færdige film til Børnetube.

11. Tekst på billeder

Se hvordan du kan lægge små tekster på dine billeder.

12. Videohastighed

Se hvordan du med funktionen videohastighed kan indstille hvor hurtigt dine klip skal skifte.

13. Dupliker

Har du billeder, film eller tekster, som du vil bruge flere gange, så er funktionen Duplikér smart at kende.

Inspirationsforløb

Verdensmål 15 Livet på land

Verdensmål 15 Livet på land

Verdensmål nr. 15 har til hensigt at beskytte og støtte bæredygtig brug af økosystemer på land. I forløbet tager vi fat i den verden børnene kender og har indflydelse på; nemlig genbrug af materialer i børnenes hverdag.

læs mere
Verdensmål 16 Fred, retfærdighed og stærke institutioner

Verdensmål 16 Fred, retfærdighed og stærke institutioner

Verdensmål nr. 16 har til hensigt at understøtte fred og stabilitet i verden. I forløbet tager vi fat i den verden børnene kender og har indflydelse på; nemlig børnefællesskabet i børnehaven. Vi arbejder ud fra spørgsmålet om, hvad der set i børneperspektiv, skal til for at det er rart at være i børnehaven

læs mere
Verdensmål 17 Partnerskab for handling

Verdensmål 17 Partnerskab for handling

Verdensmål nr. 17 har til hensigt at understøtte engagement og samarbejde omkring verdensmålene. Vi tager udgangspunkt i den verden børnene kender og har erfaring med og arbejder med samarbejde omkring et større byggeprojekt i sandkassen, hvor det er samarbejde i børnefællesskabet der er fokus på.

læs mere
Hvordan ser jeg ud?

Hvordan ser jeg ud?

Der er ingen mennesker, der er ens, heller ikke tvillinger. Så selv om vi kan minde om hinanden, er vi alle forskellige. Det betyder, at hvert eneste menneske er unikt.

læs mere
Lær min kultur at kende

Lær min kultur at kende

Vi lever i dag i en global verden, hvor mange forskellige kulturer mødes i hverdagslivet. Det gælder også i dagtilbuddet, hvor børn med forskellige kulturelle baggrunde, mødes hver dag i børnehaven.

læs mere
Planlægning af forløb

Planlægning af forløb

Planlægning af et forløb Der kan være mange måder at planlægge på. Her kommer et bud på en fleksibel og dynamisk måde at planlægge et større projekt på. I Mindmeister kan man lave en mindmap, en brainstorm på hvad forløbet skal indeholde. I eksemplet her er det et...

læs mere
Maskering og internt arkiv

Maskering og internt arkiv

Sikkerhed og maskering   Maskering Børnetubeappen indeholder nu en maskeringsfunktionalitet. Dvs en mulighed for at sløre dele af en video eller et billede, fx at sløre en person som indgår i en video som ikke længere må genkendes/vises . Eksempel på case, hvor...

læs mere
Fordeling af børn

Fordeling af børn

Fordeling af børn Det kan nogen gange være nødvendigt med en oversigt over børnene og voksne. Det kan feks være: fordeling af børn på stuerne primærpædagogens børn læringsgrupper ansvarsområder fordeling af arbejdsopgaver et organisations oversigtskort   Tit...

læs mere
Fra frø til plante

Fra frø til plante

Børnene ser hver dag planter og blomster i haven, på vej til børnehaven, ude på legepladsen, men ved selv at plante frø, passe frøene og se dem blive til små planter, får børnene lov til at opleve glæden ved at få ting til at gro.

læs mere
Flyd eller synk?

Flyd eller synk?

Hvorfor kan nogle ting flyde mens andre synker? Hvorfor kan man ikke bruge sten som skibe når man sejler på vandpytter mens en korkprop er god at sejle med? Hvorfor kan jeg selv flyde når jeg slapper af men synker hvis jeg ikke slapper af? Hvorfor kan et stort tungt skib sejle, mens en lille sten synker?

læs mere