Tiki-Toki. En moderne tidslinje.

Kom godt i gang

Skal portalen være centralt styret, lokalt styret, hvordan organiserer man brugere, og hvordan opretter jeg portalen?

Udgiv til Læringsplatform og Intranet

Skal portalen være centralt styret, lokalt styret, hvordan organiserer man brugere, og hvordan opretter jeg portalen?

Menuen Indstillinger

Skal portalen være centralt styret, lokalt styret, hvordan organiserer man brugere, og hvordan opretter jeg portalen?

Kopier og indsæt

Her skriver man en beskrivelse af selve sektionen som handler om at kopiere og indsætte!

Funktionen samarbejde

Skal portalen være centralt styret, lokalt styret, hvordan organiserer man brugere, og hvordan opretter jeg portalen?

Kopiering og Remix

Skal portalen være centralt styret, lokalt styret, hvordan organiserer man brugere, og hvordan opretter jeg portalen?

Titlen på klippet

Skal portalen være centralt styret, lokalt styret, hvordan organiserer man brugere, og hvordan opretter jeg portalen?

Titlen på klippet

Skal portalen være centralt styret, lokalt styret, hvordan organiserer man brugere, og hvordan opretter jeg portalen?

Titlen på klippet

Skal portalen være centralt styret, lokalt styret, hvordan organiserer man brugere, og hvordan opretter jeg portalen?

Titlen på klippet

Skal portalen være centralt styret, lokalt styret, hvordan organiserer man brugere, og hvordan opretter jeg portalen?

Inspirationsforløb

Tællebog

Tællebog

Book creator er et fantastisk redskab til at lave digitale bøger.  I dette eksembel har børnene været ude og tage billeder af forskellige tal og mængder og dernæst lavede en bog i Book Creator. Kig i den færdige bog her nederest på siden. Rigtig god fornøjelse!Andet...

læs mere
Lad det gro

Lad det gro

Lad det vokse, lad det gro I dette forløb har vi plantet karse og følger vækst processen nøje. Med film og billeder dokumentere børnene karsen fra frø, spire, vækst og som færdig karse. De kan eksperimentere hvad der sker hvis man glemmer at vande, vander med...

læs mere
Få styr på formerne

Få styr på formerne

Styr på formerne I dette eksempel undersøger vi de forskellige geometriske former. Børnene skal ud i verden og finde former, tage billeder af dem. Det kan også være børnene laver former med deres kroppe på en græsplane som i også fotografere.  Tilbage i Børnehaven...

læs mere
Kan man lege i slowmotion?

Kan man lege i slowmotion?

Styr på tempoet I dette eksempel har jeg sat tempoet ned på aktiviteter, der ellers går stærkt. Det er en rigtig sjov måde at udforske f.eks. kroppens bevægelser på. Om det er de små der kaster med vand, mel eller gynger eller om det er de store der sjipper, hopper i...

læs mere
Kulør på

Kulør på

Fantastiake farver Farver er en af de ting man løbende arbejder med gennem hele dagtilbuds tiden. I dette eksempel har børnene taget billeder af ting de kender i forskellige farver. Når alle billederne er samlet kan i sammen med børnene lave jeres egen bladre bog med...

læs mere
Info film til to-sproget forældre

Info film til to-sproget forældre

Info film til to-sproget forældre Når man har familier fra andre lande, der ikke tale Dansk, har man typisk et opstarts møde med en tolk. Når først opstartsmødet er overstået vil der stadig komme situationer hvor en tolk ville være nødvendigt. For at komme nogle af de...

læs mere
Verdensmål 1 Afskaf fattigdom

Verdensmål 1 Afskaf fattigdom

Verdensmål nr. 1 har til hensigt at sikre alle lige adgang ressourcer og sikre at ingen lever i fattigdom i nogen form. Vi tager således udgangspunkt i børnenes oplevelse af, hvad der er nødvendigt at have, for at leve et godt liv og hvad man kan undvære.

læs mere
Verdensmål 2 Stop sult

Verdensmål 2 Stop sult

Verdensmål nr. 2 har til hensigt at sikre at ingen sulter og alle har adgang til god ernæring. Vi har valgt at tage udgangspunkt i den verden børnene kender og ser på hvad børnene spiser i løbet af dagen, hvad kroppen har brug for og hvad kroppen ikke har brug for.

læs mere
Verdensmål 3 Sundhed og trivsel

Verdensmål 3 Sundhed og trivsel

Verdensmål nr. 3 har til hensigt at sikre at der er færre alvorlige sygdomme, at flere børn får lov at blive voksne og at flere har adgang til behandling af sygdomme. Vi har valgt at tage udgangspunkt i den verden børnene kender og arbejder derfor særligt med trivsel.

læs mere
Verdens mål 4 Kvalitetsuddannelse

Verdens mål 4 Kvalitetsuddannelse

Verdensmål 4 KvalitetsuddannelseKultur | SprogVerdensmål nr. 4 har til hensigt at sikre alle lige adgang til kvalitetsuddannelse og fremme alles ulighed for livslang læring. En af de vigtige forskelle dagtilbuddet kan gøre i den henseende, er at skabe interesse hos...

læs mere