Tiki-Toki. En moderne tidslinje.

Kom godt i gang

Skal portalen være centralt styret, lokalt styret, hvordan organiserer man brugere, og hvordan opretter jeg portalen?

Udgiv til Læringsplatform og Intranet

Skal portalen være centralt styret, lokalt styret, hvordan organiserer man brugere, og hvordan opretter jeg portalen?

Menuen Indstillinger

Skal portalen være centralt styret, lokalt styret, hvordan organiserer man brugere, og hvordan opretter jeg portalen?

Kopier og indsæt

Her skriver man en beskrivelse af selve sektionen som handler om at kopiere og indsætte!

Funktionen samarbejde

Skal portalen være centralt styret, lokalt styret, hvordan organiserer man brugere, og hvordan opretter jeg portalen?

Kopiering og Remix

Skal portalen være centralt styret, lokalt styret, hvordan organiserer man brugere, og hvordan opretter jeg portalen?

Titlen på klippet

Skal portalen være centralt styret, lokalt styret, hvordan organiserer man brugere, og hvordan opretter jeg portalen?

Titlen på klippet

Skal portalen være centralt styret, lokalt styret, hvordan organiserer man brugere, og hvordan opretter jeg portalen?

Titlen på klippet

Skal portalen være centralt styret, lokalt styret, hvordan organiserer man brugere, og hvordan opretter jeg portalen?

Titlen på klippet

Skal portalen være centralt styret, lokalt styret, hvordan organiserer man brugere, og hvordan opretter jeg portalen?

Inspirationsforløb

Verdensmål 10 Mindre ulighed

Verdensmål 10 Mindre ulighed

Verdensmål nr. 10 har til hensigt at sikre at alle uanset køn, etnicitet, handicap etc inddrages i fællesskaber og at diskriminerende skikke afskaffes. En af de forskelle dagtilbud kan gøre i den henseende er, at være opmærksomme på, hvad det er for skel, forståelser og logikker der anvendes i forhold til børnene fx omkring køn, alder, etnicitet m.v. og dermed også få øje på andre ligheder børnene imellem end dem vi ofte benytter os af.

læs mere
Verdensmål 11 Bæredygtige byer og samfund

Verdensmål 11 Bæredygtige byer og samfund

Verdensmål nr. 11 har til hensigt bl.a. at sikre at steder mennesker bor er sikre, inkluderende og bæredygtige. I forløbet har fokus været på den erfaringsverden børnene har, hvor følelsen af sikkerhed er relateret til omsorgspersoner og politiet og hvor regler oftest er lavet af de voksne omkring børnene.

læs mere
Verdensmål 12 Ansvarlig forbrug og produktion

Verdensmål 12 Ansvarlig forbrug og produktion

Verdensmål nr. 12 har til hensigt at understøtte at vi bruger vores ressourcer på en forsvarlig måde og reducerer vores affald. Med udgangspunkt i den verden børnene kender og har erfaring med, undersøger vi lokale fødevarer. Hvad skal vi egentlig leve af, hvis vi kun må købe lokal mad?

læs mere
Verdensmål 13 Klimaindsats

Verdensmål 13 Klimaindsats

Verdensmål nr. 13 har til hensigt at understøtte at vi passer på vores natur og ikke ved hjælp af forurening ødelægger klimaet yderligere. Desuden er der med målet fokus på genopretning af naturen. Med udgangspunkt i den verden børnene kender og har erfaring med, arbejder vi med kompost og planter.

læs mere
Verdensmål 14 Livet i havet

Verdensmål 14 Livet i havet

Verdensmål nr. 14 har til hensigt at understøtte at vi passer på de ressourcer og det økosystem havet udgør, da havet er både vigtig som miljø og i forhold til fødevarer. Med udgangspunkt i den verden børnene kender og har erfaring med, arbejder vi med det lokale vandmiljø. Vi undersøger hvad der lever i vandet og hvad vi kan spise der kommer fra vandet.

læs mere
Verdensmål 15 Livet på land

Verdensmål 15 Livet på land

Verdensmål nr. 15 har til hensigt at beskytte og støtte bæredygtig brug af økosystemer på land. I forløbet tager vi fat i den verden børnene kender og har indflydelse på; nemlig genbrug af materialer i børnenes hverdag.

læs mere
Verdensmål 16 Fred, retfærdighed og stærke institutioner

Verdensmål 16 Fred, retfærdighed og stærke institutioner

Verdensmål nr. 16 har til hensigt at understøtte fred og stabilitet i verden. I forløbet tager vi fat i den verden børnene kender og har indflydelse på; nemlig børnefællesskabet i børnehaven. Vi arbejder ud fra spørgsmålet om, hvad der set i børneperspektiv, skal til for at det er rart at være i børnehaven

læs mere
Verdensmål 17 Partnerskab for handling

Verdensmål 17 Partnerskab for handling

Verdensmål nr. 17 har til hensigt at understøtte engagement og samarbejde omkring verdensmålene. Vi tager udgangspunkt i den verden børnene kender og har erfaring med og arbejder med samarbejde omkring et større byggeprojekt i sandkassen, hvor det er samarbejde i børnefællesskabet der er fokus på.

læs mere
NY: Børnetube for ledere

NY: Børnetube for ledere

Er du leder? Så kan du nu få tips og tricks til, hvordan du kan udnytte værktøjer på Børnetube i forbindelse med din daglige ledelse. Vi har startet en helt ny sektion på Børnetubeguide. Den hedder "For ledere" og kan findes i menuen ovenfor. "For ledere" er et...

læs mere