Wrapster. Flotte film på fem minutter.
Inspirationsforløb
Verdensmål 15 Livet på land
Verdensmål nr. 15 har til hensigt at beskytte og støtte bæredygtig brug af økosystemer på land. I forløbet tager vi fat i den verden børnene kender og har indflydelse på; nemlig genbrug af materialer i børnenes hverdag.
Verdensmål 16 Fred, retfærdighed og stærke institutioner
Verdensmål nr. 16 har til hensigt at understøtte fred og stabilitet i verden. I forløbet tager vi fat i den verden børnene kender og har indflydelse på; nemlig børnefællesskabet i børnehaven. Vi arbejder ud fra spørgsmålet om, hvad der set i børneperspektiv, skal til for at det er rart at være i børnehaven
Verdensmål 17 Partnerskab for handling
Verdensmål nr. 17 har til hensigt at understøtte engagement og samarbejde omkring verdensmålene. Vi tager udgangspunkt i den verden børnene kender og har erfaring med og arbejder med samarbejde omkring et større byggeprojekt i sandkassen, hvor det er samarbejde i børnefællesskabet der er fokus på.
Hvordan ser jeg ud?
Der er ingen mennesker, der er ens, heller ikke tvillinger. Så selv om vi kan minde om hinanden, er vi alle forskellige. Det betyder, at hvert eneste menneske er unikt.
Lær min kultur at kende
Vi lever i dag i en global verden, hvor mange forskellige kulturer mødes i hverdagslivet. Det gælder også i dagtilbuddet, hvor børn med forskellige kulturelle baggrunde, mødes hver dag i børnehaven.
Planlægning af forløb
Planlægning af et forløb Der kan være mange måder at planlægge på. Her kommer et bud på en fleksibel og dynamisk måde at planlægge et større projekt på. I Mindmeister kan man lave en mindmap, en brainstorm på hvad forløbet skal indeholde. I eksemplet her er det et...
Maskering og internt arkiv
Sikkerhed og maskering Maskering Børnetubeappen indeholder nu en maskeringsfunktionalitet. Dvs en mulighed for at sløre dele af en video eller et billede, fx at sløre en person som indgår i en video som ikke længere må genkendes/vises . Eksempel på case, hvor...
Fordeling af børn
Fordeling af børn Det kan nogen gange være nødvendigt med en oversigt over børnene og voksne. Det kan feks være: fordeling af børn på stuerne primærpædagogens børn læringsgrupper ansvarsområder fordeling af arbejdsopgaver et organisations oversigtskort Tit...
Fra frø til plante
Børnene ser hver dag planter og blomster i haven, på vej til børnehaven, ude på legepladsen, men ved selv at plante frø, passe frøene og se dem blive til små planter, får børnene lov til at opleve glæden ved at få ting til at gro.
Flyd eller synk?
Hvorfor kan nogle ting flyde mens andre synker? Hvorfor kan man ikke bruge sten som skibe når man sejler på vandpytter mens en korkprop er god at sejle med? Hvorfor kan jeg selv flyde når jeg slapper af men synker hvis jeg ikke slapper af? Hvorfor kan et stort tungt skib sejle, mens en lille sten synker?