Tiki-Toki. En moderne tidslinje.

Kom godt i gang

Skal portalen være centralt styret, lokalt styret, hvordan organiserer man brugere, og hvordan opretter jeg portalen?

Udgiv til Læringsplatform og Intranet

Skal portalen være centralt styret, lokalt styret, hvordan organiserer man brugere, og hvordan opretter jeg portalen?

Menuen Indstillinger

Skal portalen være centralt styret, lokalt styret, hvordan organiserer man brugere, og hvordan opretter jeg portalen?

Kopier og indsæt

Her skriver man en beskrivelse af selve sektionen som handler om at kopiere og indsætte!

Funktionen samarbejde

Skal portalen være centralt styret, lokalt styret, hvordan organiserer man brugere, og hvordan opretter jeg portalen?

Kopiering og Remix

Skal portalen være centralt styret, lokalt styret, hvordan organiserer man brugere, og hvordan opretter jeg portalen?

Titlen på klippet

Skal portalen være centralt styret, lokalt styret, hvordan organiserer man brugere, og hvordan opretter jeg portalen?

Titlen på klippet

Skal portalen være centralt styret, lokalt styret, hvordan organiserer man brugere, og hvordan opretter jeg portalen?

Titlen på klippet

Skal portalen være centralt styret, lokalt styret, hvordan organiserer man brugere, og hvordan opretter jeg portalen?

Titlen på klippet

Skal portalen være centralt styret, lokalt styret, hvordan organiserer man brugere, og hvordan opretter jeg portalen?

Inspirationsforløb

Udvidet Kimsleg

Udvidet Kimsleg

I forløbet Udvidet kimsleg arbejder vi med de fem sanser, hvor vi undersøger forskellige madvarer ved både at undersøge hvordan maden smager, dufter, ser ud, om det har en lyd og hvordan det føles.

læs mere
Her bor vi

Her bor vi

Vi arbejder med læreplanstemaet Kulturelle udtryksformer og værdier samt natur og naturfænomener. I denne del af forløbet udforsker vi børnenes verden fra det lokale til det globale.

læs mere
Her bor jeg

Her bor jeg

I denne del af forløbet er der fokus på børnene selv og børnenes nære miljø. Forløbet giver mulighed for dels at arbejde med børnenes kendskab til lokalområdet, besøge hinandens bopæl og give et indblik i, hvordan børnene i gruppen bor – både hvad der er ens og forskelligt.

læs mere
De 4 årstider

De 4 årstider

I dette forløb arbejdes der med de 4 årstider, fokus er på at give børnene viden om de forskellige vejrfænomener de 4 årstider indeholder samt øget ordforråd.

læs mere
På opdagelse i kroppen

På opdagelse i kroppen

Ved at bruge Book Creator kan man sammen med børnene skabe en spændende interaktiv bog om kroppen fuld af nysgerrige spørgsmål og gode svar, forslag til aktiviteter og billeder og film af processen. Book Creators mange muligheder for at arbejde multimodalt, gør den oplagt til at arbejde med børns nysgerrighed og skabe ny viden om kroppen.

læs mere
Min ferie med Film X

Min ferie med Film X

Uanset om barnet har været på rejse eller har leget med en ven i byens park, så vil de have en historie at bringe i spil. Historien vækkes til live i en kreativ lille film.

læs mere
Fokus på forskelligheder

Fokus på forskelligheder

Fokus på forskelligheder Social | Sprog Velkommen til dette forløb med billedfortælling ud fra læreplanstemaet Sociale kompetencer med særligt fokus på forskelligheder. Velkommen til dette forløb med billedfortælling ud fra læreplanstemaet Sociale kompetencer med...

læs mere
Sådan laver du en velkomstfilm til nye børn

Sådan laver du en velkomstfilm til nye børn

En vigtig del af arbejdet i dagtilbud handler om overgange. Når et barn starter i dit dagtilbud, åbner der sig en ny verden på rigtig mange planer. Ved at lave en film der byder velkommen vil det kommende barn få et indblik i den nye hverdag allerede inden opstart....

læs mere
På besøg i kirken

På besøg i kirken

Børnene møder kirken som en del af deres omverden og uanset om de er kristne eller ej, vil de være nysgerrige på hvad der gemmer sig bag de tykke mure.

læs mere
Naturens mindmap

Naturens mindmap

Forløbet bruger Mindmeister til at organisere de forskellige billeder efter kategorier. Kategorier er en metode til at lære børn om sammenhænge selv om ting er forskellige. Selv om ting kan minde om hinanden, er de ikke nødvendigvis i samme kategori og måske er de i virkeligheden meget forskellige.

læs mere